• Menu
  • Zoek
  • Login

Openbaar busvervoer

Beton voorkomt spoorvorming

Openbaar busvervoer

(Inter)stedelijk vervoersbeleid is erop gericht het autoverkeer in en rond de steden terug te dringen. Voor korte verplaatsingen is er aandacht voor de inrichting van autovrije zones en van fietsroutes. Voor de verdere verplaatsingen binnen en buiten de stad wordt vooral een belangrijke rol toebedeeld aan het openbaar vervoer (bus, tram, metro en trein).

bushalte achterzijde busOpdrachtgevers en beheerders kiezen steeds vaker om bushaltes in beton te laten uitvoeren

 

Om het openbaar vervoer te optimaliseren is aangepaste infrastructuur nodig, met name vrijliggende banen die een ongehinderde doorgang van bus en/of tram mogelijk maken. Door te kiezen voor beton als verhardingsmateriaal wordt een duurzame manier van transport gekoppeld aan een vorm van duurzaam bouwen.

 

Uitgebreide informatie over Openbaar vervoer is te vinden op Kennisportaal BetonInfra

 

 

Delen:
FacebookTwitterLinkedIn

BetonInfra Nieuwsbrief

logo

Wilt u op de hoogte blijven van het nieuws over toepassingen van beton in de wegenbouw?
Meld u zich dan aan voor de digitale BetonInfra Nieuwsbrief.

 

     Aanmelden Nieuwsbrief       

Kennisplatform Betonwegen

 

Kennisplatform Betonwegen - logo klein

Het Kennisplatform Betonwegen zet zich in om kennis te ontsluiten en praktisch toepasbaar en toegankelijk te maken. Lid worden kan diegene die professioneel werkzaam is in beheer, ontwerp, advies, uitvoering, kwaliteitsbeheersing, kennisontwikkeling van weginfrastructuur en die kennis wil verkrijgen en/of delen met andere professionals. 

Meer informatie